פרסום בגוגל – למי זה מתאים?

פרסום בגוגל - למי זה מתאים? עולם השיווק והפרסום החל להתמקד יותר ויותר באינטרנט, זה לא אומר שבעלי העסקים הפסיקו לפרסם את עצמם במדיות אחרות והפרסומות בטלוויזיה, ברדיו, בשלטי החוצות ובשאר ערוצי הפרסום לא נעלמו לרגע, רק נוסף להם חבר חדש שהפך למרכזי מאוד. היום כבר כולם יודעים שעסק שלא בונה לעצמו אתר ומשווק את עצמו בגוגל באמצעות שיטות שונות שמתאימות לתחום בו הוא עוסק ולמטרותיו, לא ישיג את המטרות. עסקים שנשארים מחוץ לגוגל לא מצליחים לשרוד במרוץ משום שגוגל מאפשר לעסקים להגיע לחשיפה עצומה וממוקדת קהלי יעד. קשה למצוא אדם שלא יודע מה זה גוגל, אפשר אפילו לומר – לא יודע מי זה גוגל, שכן גוגל הפך להיות ישות של ממש, טוב נו... כמעט. גוגל, מנוע החיפוש הפופולארי ביותר שולט על העולם הווירטואלי וכמעט כל מי שרוצה לחפש מוצר או שירות עובר דרך שעריו המפוארים. מכיוון שהמשתמשים נוהגים להיכנס לאתרים שממוקמים בראשית תוצאות החיפוש, שואפים מקדמי האתרים ובעלי האתרים להביא את האתר למקום גבוה. פרסום בגוגל הוא אחד האמצעים שיכולים להוביל למטרה. לפני שאתם בוחרים חברה לקידום אתרים, בואי נלמד קצת על התחום. 2 דרכים מרכזיות לפרסום בגוגל ניתן לבצע פרסום בגוגל בשתי דרכים מרכזיות. הדרך הראשונה היא קידום ממומן בגוגל. הקידום הממומן בגוגל הן אותן מודעות שמופיעות בתחילת תוצאות החיפוש. המודעות שנקראות בשם "מודעות "ADWORDS מופיעות על פני רקע ששונה מהתוצאות האחרות. לפי Semarketing, שיטת הקידום הממומן נחשבת ליעילה משום שהיא מסייעת לבעל האתר להגיע לחשיפה רבה ולמקד את המודעות לקהל יעד. הפרסום הממומן מכיל כמובן מילות מפתח כאשר על בעל האתר לשלם עבור הקלקה. שיטת תשלום זו נקראת PPC כאשר סכום ההקלקה נקבע מראש.   שיטת פרסום נוספת בגוגל נקראת קידום אורגני. הקידום האורגני דורש מבעל האתר להעלות תכנים איכותיים באופן מתמשך. על התכנים להיות רלוונטיים לתחום של העסק ולכלול מילות מפתח שמופיעות בטקסט בצורה הרמונית (בניגוד לימים עברו בהן היה נהוג "לדחוס" כמויות עצומות של מילות מפתח, דבר שהפך את הטקסטים לסתמיים ומאולצים). קידום אורגני מוצלח שכולל בין היתר: תוכן מעניין ומסקרן, מהירות גלישה, ידידותיות למשתמש והתאמה למובייל יוביל את האתר למקומות גבוהים בתוצאות החיפוש בגוגל ויגרום לגולשים רבים להיכנס לאתר ולהתעניין בשירותיו או מוצריו (רוב הגולשים מוצאים את מבוקשם בדף הראשון של תוצאות החיפוש בגוגל). יתרונות וחסרונות לכל אחת משיטות הפרסום יש יתרונות וחסרונות. בין היתרונות של הקידום הממומן ניתן לומר שהוא מוביל לתוצאות מידיות ומאפשר למפרסם למקד את הפרסום לקהל היעד. בין החסרונות של הקידום הממומן אפשר לומר שהוא אינו עובד לטווח הרחוק ושמחירי הקליקים נמצאים במגמת עלייה. בין היתרונות של הקידום האורגני ניתן לומר שאפשר להגיע לחשיפה עצומה ולא צריך לשלם לפי הקלקה. כמו כן, הטראפיק איכותי וניתן לבנות נכס שייצר הכנסות למשך זמן רב. בין החסרונות של הקידום האורגני אפשר לומר שאין יציבות משום שגוגל משנה את האלגוריתם באופן מתמיד ושמדובר על תהליך שדורש הרבה זמן וסבלנות.